سید علی قاضی طباطبایی

 

سید علی قاضی طباطبایی، یکی از بزرگترین عارفان شیعه در قرن سیزده و چهارده شمسی بود. ایشان، در سال 1248 هجری شمسی، در شهر تبریز، به دنیا آمد. سید علی قاضی طباطبایی، از کودکی، به تحصیل علوم دینی پرداخت و در محضر بزرگان علم و عرفان، از جمله پدر خود، سید محمد قاضی، شاگردی کرد.

 

زندگی نامه سید علی قاضی طباطبایی

سید علی قاضی طباطبایی، از همان دوران جوانی، به عرفان و معرفت علاقه مند بود. ایشان، در محضر پدر خود، به مقامات بالایی در عرفان و معرفت دست یافت. سید علی قاضی طباطبایی، همچنین، در علوم دینی، از جمله فقه، اصول، و تفسیر، نیز تبحر داشت.

 

سید علی قاضی طباطبایی و شاگردان

سید علی قاضی طباطبایی، شاگردان بسیاری تربیت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به علامه سید محمد حسین طباطبایی، مرحوم سید هاشم حداد، آیت الله محمد تقی بهجت، شیخ عباس قوچانی، حاج سید حسن مسقطی و سید احمد کربلایی اشاره کرد. این شاگردان، نقش مهمی در نشر آموزه‌های عرفانی سید علی قاضی طباطبایی ایفا کردند.

 

سید علی قاضی طباطبایی و عرفان

سید علی قاضی طباطبایی، یکی از بزرگترین عارفان شیعه بود. ایشان، به مقامات بالایی در عرفان و معرفت دست یافت و شاگردان بسیاری تربیت کرد. آموزه‌های عرفانی سید علی قاضی طباطبایی، مبتنی بر توحید و ولایت است.

 

آثار سید علی قاضی طباطبایی

سید علی قاضی طباطبایی، آثار مکتوبی در زمینه عرفان ندارد. با این حال، آموزه‌های عرفانی ایشان، توسط شاگردان ایشان، به صورت شفاهی و مکتوب، نقل شده است.

 

وفات سید علی قاضی طباطبایی

سید علی قاضی طباطبایی، در سال 1325 هجری شمسی، در شهر تهران، درگذشت. پیکر ایشان، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری، به خاک سپرده شد.

 

سخن پایانی در مورد سید علی قاضی طباطبایی

سید علی قاضی طباطبایی، نقش مهمی در نشر آموزه‌های عرفانی در جهان اسلام ایفا کرد. آموزه‌های عرفانی سید علی قاضی طباطبایی، همچنان، برای علاقه‌مندان به عرفان و معرفت، ارزشمند است.

 

جهت آشنایی کامل با شخصیت حضرت حاج سیدعلی قاضی طباطبایی رضوان اللَه علیه و مبانی مکتب ایشان می توانید بر روی لینک کتاب مهر تابناک (يادنامه عارف کامل حضرت آیة اللَه العظمی حاج سیّد علی قاضی رضوان اللَه علیه) کلیک نمایید.

جهت مشاهده مجموعه تصاویر حضرت آیت‌اللَه حاج سیدعلی قاضی طباطبایی قدّس اللَه سرّه اینجا کلیک نمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *