امان از افزایش سرمایه غول ها 

امروز خبر جالبی به بازار مخابره شد‌‌. بر خلاف گذشته که مدیران میرداماد، کرسی ریاست ملاصدرا را جایزه می گرفتند، این بار گویا یکی از روسای سابق ملاصدرا، راهی میرداماد می شود تا سکان بازار پول را به دست بگیرد! نکته مثبت ماجرا اینجاست که با توجه به شناخت این بزرگوار از بازار سرمایه، انتظار می رود دیگر به بورس به چشم قلکی که باید پاره کنند تا خرج سور و سات پاستور دربیاید، نگاه نشود! البته گفتند جمعی از طایفه حبابیون که قبلا مدام دلواپس بازار سرمایه بودند و عادت داشتند به ريیس میرداماد نامه بزنند تا آرام بگیرند و همین 2 ، 3 ماه پیش هم برای نامزد دیپورت شده از میرداماد تبلیغات می کردند، کاسه چه کنم دست گرفته اند که حالا که هم بازار پول و هم بازار سرمایه را از دست دادیم، دلواپسی مان را کجا خالی کنیم؟

دلالان سیمان زیر ذره بین مجمع تشخیص 

دلالان سیمان که با ورود این محصول به بورس کالا، بساط شان جمع شده بود و به آب و آتش می زدند تا سیمانی ها را دوباره به قیمت گذاری دستوری وا دارند، امروز غافلگیر شدند‌. نه فقط خیلی از فعالان اقتصادی و صنعتی حواس شان به بورس کالا هست، که انگار دوستان در مجمع تشخیص مصلحت هم این بازار را زیر ذره بین دارند و امروز پیغام داده اند مخالفان عرضه در بورس کالا همان هایی هستند که سال ها از وضعیت موجود بهره برده اند و دنبال رانت هستند! حالا به چه امیدی باز عده ای سعی می کنند سیمان را از بورس خارج کنند و با سرکوب قیمتی، جیب شان را پر کنند، معلوم نیست.

امان از افزایش سرمایه غول ها 

افزایش سرمایه شرکت های بورسی هم کم حرف و داستان به همراه ندارد. بعضی شرکت ها، صدها میلیارد تومان سود انباشته در دل دارند که نه تقسیم می کنند و نه افزایش سرمایه می دهند‌. سهامداران شان هم مرتبا می پرسند که با این سود چه می کنید که ما نمی بینیم و جوابی نمی گیرند. بعضی غول ها هم به بهانه افزایش سرمایه، یک گزارش توجیهی می دهند که بیشتر شبیه جوک است! قیمت هایی در بودجه پیش بینی کرده اند که محال ممکن است شاهد این حجم سقوط قیمتی باشیم! به قول دوستان تحلیلگر، کسی هم نمی پرسد چطور در پیش بینی درآمد، دست و دل تان می لرزد و چند صد متری زیر کف قیمتی را لحاظ می کنید؛ اما در برآورد بهای تمام شده ناگهان تورم 300 درصدی گرفتارتان می کند؟ یعنی قرار است مفت بفروشید؟ استغفرالله…

زیرمجموعه های بی خاصیت

در روزهای قبل از زیرمجموعه های درخشان اهالی جاده مخصوص گفتیم؛ حالا معلوم شده بعضی بانک ها هم حال و روز بهتری ندارند! یکی از بانک های بورسی، سهامدار 30 درصدی یکی از لیزینگ ها است و لیزینگ مذکور چند سالی است که جز زیان، هنری رو نکرده است! فقط بانک مذکور به خاطر رابطه سهامداری، راحت تر وام می دهد و… دلیل نگهداری این شرکت ها را اگر فهمیدید، به ما هم بگويید.

https://fardabourse.ir/News/c3f1e6cc-49f8-eb11-b03f-b23d18bffaa5/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%BA%D9%88%D9%84-%D9%87%D8%A7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *