اخبار ورزشی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛

اخبار ورزشی بعضی‌ها اعتقاد دارند سریال «تد لاسو» بیش از حد فانتزی است و ربطی به دنیای واقعی فوتبال ندارد. برخی اما می‌گویند «نکته» را می‌رساند. بعضی‌ها می‌گویند اینکه یک مربی فوتبال‌امریکایی از ینگه‌ دنیا پایش را بگذارد در لیگ انگلیس و موفق شود شبیه به یک رویاست که بیشتر توهین به سازوکار لیگ برتر است. مربی‌ای که نمی‌داند ۲-۴-۴ چیست. بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال را نمی‌شناسد و فقط از نظر ذهنی-روانی روی شاگردانش کار می‌کند جایی در فوتبال انگلیس ندارد و به تصویر کشیدن موفقیتش به سخره گرفتن کار طاقت‌فرسای مربیگری است.
اما آخرین قسمت این سریال امریکایی که هفته پیش پخش شد به خوبی نشان داد «نکته» سریال چیست که این همه طرفدار در سرتاسر دنیا دارد.
تد لاسو که جیسون سودکیز نقش آن را بازی می‌کند یک آدم سرخوش با بینش عمیق انسانی‌ است که در ابتدای سریال برای خراب کردن یک باشگاه توسط مالکی که از تیمش بدش می‌آید به کار گرفته می‌شود. اما لاسو که علناً فوتبال را نمی‌شناسد و با لهجه بریتانیایی و فرهنگ این کشور هم مشکل دارد، کم‌کم موفق می‌شود دوستی و صمیمیت را در تیم جا بیندازد و با دیکته کردن کلمه باور به قلب بازیکنانش آنها را به موفقیت برساند. تیم او در ابتدا در لیگ چمپیونشیپ بازی می‌کرد اما در پایان فصل دو به لیگ برتر صعود کرد و حالا روایت فصل تازه این سریال در این لیگ می‌گذرد و هر قسمت در یک ورزشگاه لیگ برتری تصویربرداری شده است. آخرین قسمت به بازی تیم ریچموند (همان تیم تد لاسو) با منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد برمی‌گردد. تیم ریچموند که در چند بازی آخر نتایج خوبی نگرفته بود، موفق می‌شود با استفاده از ایده‌های تد لاسو به برتری برسد. نکته و سکانس اصلی که این چند روز حسابی داغ شده است بعد از بازی رخ می‌دهد؛ جایی که پپ گواردیولا که در نقش خودش بازی می‌کند با تد لاسو دست می‌دهد و به او می‌گوید: «بازی خوبی بود. تبریک می‌گویم.» لاسو در پاسخ می‌گوید: «باید با تو صادق باشم. تو مرد روزهای سخت هستی، مرد.»
و بعد جواب درخشان پپ که شاید نکته اصلی سریال از تجربه چند سال مربیگری او در مورد این حرفه است: «نگران برد یا باخت نباشید. فقط به این بچه‌ها کمک کنید تا در داخل و خارج از زمین بهترین نسخه خودشان باشند. این مهم‌ترین چیز است.»

گواردیولا طرفدار سریال است؟
اینکه پپ گواردیولا حاضر شده در این سریال جلوی دوربین بیاید نشان می‌دهد که او «تد لاسو» را دوست دارد. با اینکه حضور مربی اسپانیایی به ۳۰ ثانیه هم نمی‌رسد اما این نقش‌آفرینی برای سازندگان سریال بسیار مهم بوده. هم فضای سریال را واقعی‌تر کرده و هم در این چند روز آدم‌های بیشتری را با محصول‌شان آشنا کرده است. احتمالاً گواردیولا از طرفداران سخنان انگیزشی تد لاسو است. سخنانی که گفته می‌شود بخشی از آن با توجه به شخصیت و سخنرانی‌های خود پپ نوشته شده است.

واکنش‌ها به سکانس پپ
بعد از پخش آخرین اپیزود سریال تد لاسو از پلتفرم اپل، توئیتر پر شد از نظرات کاربران درباره این سریال که اکثراً مثبت بود. بعضی از آنها را باهم مرور می‌کنیم:
-بهترین اپیزود تد لاسو تا کنون همین بود.
-پپ به خاطر این سکانس سزاوار جایزه امی است.
-این بهترین بازیگری پپ آن هم بدون تمارض و نمایش بود.
-تدلاسو در این فصل بیشتر از آرتتا در مقابل پپ پیروز شده است.

قسمت آخر دیگر چه نکته‌ای داشت؟
البته گواردیولا تنها شخصیت معروف این اپیزود نبود. فوتبالدوستان توانستند جک بوتروید و جرج الوکابی را هم در این قسمت شناسایی کنند که در زمان خروج تیم‌ها از تونل، پیراهن منچسترسیتی را پوشیده بودند. این دو بازیکن که تجربه حضور در کوئینز پارک رنجرز و ولورهمپتون را داشته‌اند، این فرصت را داشتند تا نقش فوتبالیست حرفه‌ای را در این سریال ایفا کنند. بد نیست بدانید پیش از این لی هندری و جرمین پنانت هم در این سریال نقش‌آفرینی کرده بودند.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *