راهنمای خرید بخاری

– ظرفیت گرمایشی آن چقدر است؟

خرید اقساطی بخاری

هنگامی که به دنبال یک بخاری هستید، یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید، میزان فضای مورد نیاز برای گرم کردن است و در حالی که محاسبه میزان گرمای مورد نیاز برای گرمای اولیه برای هر متر مربع معین بسیار ساده است؛ 10 وات توان گرمایش در هر 1 فوت مربع، محاسبه گرمایش اضافی کمی چالش برانگیز تر است. در اینجا دستورالعمل هایی وجود دارد: 

تعیین افزایش دمای مورد نیاز: این تفاوت بین دمای فعلی و دمای مورد نظر است. به عنوان مثال، اگر دمای اتاق شما 65 درجه است (تنظیم ترموستات) و می خواهید 75 درجه باشد، افزایش دما 10 درجه است.

حجم فضا را اندازه گیری کنید: نه فوت مربع، بلکه متراژ مکعب – L x W x H. برای مثال، اگر اتاقی به ابعاد 12 x 12 دارید، مانند اتاق خوابی با سقف 8 فوت، 12x12x8 = 1152 ضرب کنید. 

محاسبه BTU های مورد نیاز برای افزایش دما: 0.24 BTU طول می کشد تا 1 مکعب گرم شود. فوت هوا 1 درجه. در مثال ما می خواهیم دما را 10 درجه افزایش دهیم. بنابراین، فوت مکعب را در 0.24 ضرب می کنیم، برابر افزایش دما (10 درجه). 1152 x 0.24 x 10 = 2765 BTU مورد نیاز برای رسیدن به دمای مطلوب ما.

تبدیل BTU به وات: BTU ها را بر 3.41 تقسیم کنید تا وات را پیدا کنید. 2765 ÷ 3.41 = 811 وات. شما باید به دنبال یک بخاری فضایی با حداقل 811 وات قدرت گرمایشی باشید تا به اندازه کافی نیاز را برآورده کرده و اتاق خود را گرم کنید.

راهنمای خرید بخاری

بخاری

سوال دوم؛ نوع بخاری شما چه باید باشد؟

نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که به چه نوع بخاری نیاز دارید. در حالی که سبک های بخاری متعددی وجود دارد، اساساً سه فناوری گرمایشی وجود دارد که هر بخاری الکتریکی تحت آن قرار می‌گیرد: همرفت، مادون قرمز و فن‌آوری.

 

بخاری های همرفت: این ها گرمایش بی صدا و کل اتاق را با استفاده از یکی از تعدادی از انواع عناصر گرمایشی، به علاوه همرفت طبیعی برای گردش هوا، تا زمانی که کل اتاق گرم شود، فراهم می کند. این خاصیت شامل رادیاتورهای روغنی، بخاری های پانلی و برخی از بخاری های مادون قرمز است.

بخاری های تابشی/مادون قرمز: این بخاری ها به جای هوا، گرمای سریع را فراهم می کنند و اشیاء را که شامل افراد نیز می شوند، گرم می کنند؛ بنابراین شما گرمای فوری را احساس می کنید. آنها در اتاق های بزرگ که ممکن است یک نقطه سرد، زیر یک میز، یا در ایوان های بسته یا اتاق های آفتابگیر در طول زمستان به خوبی کار کنند.

بخاری های فن دار: این بخاری ها دارای یک عنصر گرمایش الکتریکی داخلی (میکوترمیک، سرامیک، کویل و غیره) و یک فن دمنده هستند که هوای گرم شده را در سراسر اتاق پخش می کند. فن کمی صدا ایجاد می کند، اما معمولا آنقدر بلند نیست که مکالمه یا خواب را مختل کند.

انتخاب نوع مناسب بخاری برای نیاز خاص شما بهترین راه برای اطمینان از عملکرد موثر و نتیجه مطلوب است.

بخاری دیواری: اگر به دنبال راه حل دائمی تری برای اتاق هایی هستید که به طور مداوم کمتر گرم می شوند، ممکن است بخواهید یک بخاری دیواری را در نظر بگیرید. برخی از مدل ها به سادگی روی دیوار با براکت آویزان می شوند و برخی دیگر مانند بخاری های کینگ الکتریک به صورت تورفتگی در دیوار نصب می شوند. اینها معمولا در حمام ها و اتاق هایی که اضافه شده اند و کمتر گرم می شوند، مانند اتاق های بازی، یا حتی در گاراژها و کارگاه ها استفاده می شوند. به طور معمول این بخاری ها به سیم کشی خانه شما متصل می شوند و گزینه های گرمایشی قدرتمند و موثری هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *