وام ودیعه مسکن ویژه خانواده‌های 3 فرزند ابلاغ شد

در این بخشنامه که براساس جزء (3) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور به شش بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شده، آمده است:

«بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل 100 درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و 50 درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (3) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور  را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تامین کند. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسيولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.
تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر بیست ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال 1399 به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می شوند به میزان 200 میلیون تومان اقدام کند.»

در راستای اجرای جز (3) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، سهمیه هر بانک برای اعطای تسهیلات یاد شده مبلغ 1.500 میلیارد ریال تعیین شده است.

در پایان این بخشنامه مواکدا یادآور شده است، با توجه به مراتب فوق، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود.‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

فردابورس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *