مدیر عملیات بازار بورس کالا

بر اساس ابلاغیه مدیر عملیات بازار بورس کالا، از روز شنبه 3 مهر 1400 همه معاملات سیمان به صورت جداگانه در تالار اختصاصی سیمان در بستر معاملاتی TTS و راس ساعت 11 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

بورس کالا که تاکنون در بستر TTS دارای بازار‌های صنعتی، صادراتی کیش، فرآورده‌های نفتی، فرعی، پتروشیمی، حراج باز و مناقصه بود به دلیل حجم گسترده معاملات سیمان از هفته آینده شاهد روی کار آمدن تالار سیمان به صورت جداگانه خواهد بود.

پیرو ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا و تعیین فرصت زمانی برای حضور خریداران و فروشندگان سیمان در بورس کالا، روند حضور و پذیرش شرکت‌های سیمانی و همینطور خریداران سیمان در بورس سرعت گرفت و براساس اطلاعیه‌های مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران تاکنون 68 شرکت محصول خود را پذیرش کرده‌اند و چند شرکت نیز در مرحله پذیرش هستند.

از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ 9 خردادماه بر می‌گردد در مجموع 10 میلیون و 740 هزار و 280 تن سیمان که با تقاضای 12 میلیون و 196 هزار و 150 تنی همراه و در پایان هشت میلیون و 785 هزار و 180 تن آن معامله شد (خبرگزاری صداوسیما).

مطالعه بیشتر: شرط جدید خرید سیمان / خرید و فروش سیمان ممنوع شد؟

الزام فعالان صنعت سیمان به ثبت‌نام در سامانه تجارت

از سوی دیگر، وزیر صمت نیز تاکید کرده است که فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند.

رضا فاطمی امین در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: همه فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه افق هستند.

وی با بیان اینکه به صورت کلان برای تعدیل قیمت سیمان به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم، نوشت: استان‌ها باید بیشتر از این پای کار بیایند و کار به صورت ویژه مورد توجه واقع شود (خبرگزاری صداوسیما).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *