عرضه اولیه فجهان

قرار است فردا بزرگترین عرضه اولیه امسال انجام شود. عرضه اولیه‌ای که در آن 4 میلیارد سهم شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در فرابورس به عموم عرضه خواهد شد و 2200 میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس می‌کند.

معرفی شرکت

شرکت مجمتع جهان فولاد سیرجان فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات فولادی به خصوص آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن آغاز کرد.

بزرگترین سهامدار این شرکت، گل‌گهر سیرجان است که حدود 51 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد. صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت صنایع ملی مس ایران هم به ترتیب با 30٫5 و 12 درصد دیگر سهامداران عمده فجهان هستند.

عملکرد مالی

مجموع دارایی‌های این شرکت در پایان سال مالی 99 معادل 7٫8 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 98 رشدی 39 درصدی را نشان می‌دهد. بدهی‌های فجهان هم در سال 1399 به 1٫9 هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال قبل 42 درصد کمتر شده است.

جهان فولاد سیرجان که اخیرا افزایش سرمایه 370 درصدی را به ثبت رسانده است، با سرمایه چهار هزار میلیارد تومانی در فرابورس پذیرش شده است.

در سال مالی 99 فجهان از فروش محصولات خود بیش از 6٫7 میلیارد تومان درآمد داشته که رشدی 200 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. بر این اساس جهان فولاد سیرجان توانسته سود خالص خود را به 1٫6 هزار میلیارد تومان برساند که تقریبا 8 برابر سود سال قبل است. البته با توجه به افزایش سرمایه 370 درصدی این شرکت، سود هر سهم فجهان در سال مالی 99 تنها 41 تومان بوده که نسبت به سود 242 تومانی سال 98 افت قابل توجهی داشته است.

در جدیدترین گزارش منتشر شده در کدال، شرکت فولاد سیرجان در مرداد سال جاری 477 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه ماه قبل 11 درصد کاهش داشته است.

جزيیات عرضه اولیه فجهان

در عرضه اولیه روز چهارشنبه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 8000 سهم در بازه قیمتی 450 تا 550 تومانی ثبت سفارش انجام دهد که معادل چهار میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود. در صورت مشارکت 2٫8 میلیون نفری به هر کد بورسی حداکثر 1450 سهم در سقف قیمتی 550 تومان تعلق می‌گیرد که نیازمند 800 هزار تومان نقدینگی است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

عرضه اولیه فجهان

براساس تصمیمات اخیر فرابورس از این پس خرید عرضه‌های اولیه از سوی کاربران انجام خواهد شد و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، کارگزاران قادر به خرید خودکار عرضه اولیه برای کاربران نیستند.

براساس اطلاعیه‌های منتشر شده توسط شرکت فرابورس ایران و شرکت بورس تهران، روز چهارشنبه هفته جاری 17 شهریور 1400، عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع فولاد سیرجان و شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیاتک در بازار صورت می‌گیرد.

با توجه به لغو خرید خودکار عرضه اولیه طبق دستورالعمل جدید، علاقه‌مندان به خرید این دو نماد می‌توانند با ورود به یکی از سامانه‌های آنلاین کارگزاری ها و جستجوی نماد فجهان یا کیمیاتک نسبت به ارسال سفارش خرید خود اقدام کنند.

 

، این شرکت اعلام کرد، از کلیه سهامداران، وکیل یا قايم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 08:00 روز شنبه مورخ 1400/06/27 در استان تهران، شهر تهران به آدرس خیابان نلسون ماندلا – خیابان گلفام – پلاک 10 طبقه چهارم برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

لازم به ذکر است، در این جلسه خصوص افزایش سرمایه کاما تصمیم گیری می‌شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *