مردم در بانک‌ها چقدر پول دارند؟

ایسنا نوشت: میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان فروردین سال جاری نسبت به پایان سال گذشته معادل 0.4 درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان فروردین سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم 3890 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به پایان سال قبل و مقطع مشابه در پارسال معادل 0.4 و 40.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 2081 هزار و 500 میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 9900 میلیارد تومان است.

علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان 2803 هزار و 300 میلیارد تومان است که نسبت به فروردین و پایان سال گذشته به ترتیب معادل 43.3 و 0.4 درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده 1784 هزار و 400 میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل 9500 میلیارد تومان است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 80.2 درصد است که نسبت به مقطع مشابه در سال قبل 1.7 واحد درصد افزایش یافته است و در مقایسه با پایان سال گذشته تغییری را نشان نمی‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران 94.3 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد 108.3 درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

مردم در بانک‌ها چقدر پول دارند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *